Meer energie deze zomer?
In de vakantie wil je jezelf graag opladen, maar hoe doe je dat? Een goede manier om op te laden, is om je te realiseren wat er allemaal al goed gaat. Weinig mensen focussen echter bewust op positieve dingen. De meerderheid van ons is bezig met de dagelijkse gang van zaken of met het oplossen van probleempjes. We besteden vaak weinig aandacht aan het vieren van successen. Jammer, want juist dat geeft energie!
Creëer je eigen oplaadmoment
Al jaren heb ik de gewoonte om s’avonds voor het slapen gaan de voorbije dag de revue te laten passeren en de goede dingen van die dag te benoemen. Een leuke kennismaking, een opgeruimde werkplek, een mooie wandeling in de pauze of een blije klant. Het maakt me bewust van zaken die goed gaan. Vaak zijn dat veel meer dingen dan je denkt en dat geeft veel positieve energie.
Als je even afstand neemt, lekker op vakantie bent of gewoon even weg van je werkplek, voel je vaak weer beter waar je blij van wordt. Wat gaat er goed? Waar krijg ik energie van? Wat wil ik graag groter maken?
Wat wil jij groter maken?
Ook organisaties doen er goed aan om zich bewust te worden van wat er allemaal al goed gaat. Klanten kunnen daar uitstekend bij helpen. Zij vertellen wat de kernkwaliteiten van jouw bedrijf zijn, gezien door de markt. Als je weet waar jouw kernkwaliteiten liggen dan kun je doorbouwen op jouw unieke, onderscheidende elementen. Leg de focus dus niet op jouw verbeterpunten, maar maak datgene waar je goed in bent en blij van wordt groter. Als je dit consequent doet dan leidt dat automatisch tot succes. Focus op kernkwaliteiten leidt tot versnelde groei en succes, zo blijkt ook uit onderstaand onderzoek.
Wat onze klanten vertellen
Vakantie is ook een tijd van reflectie. Om verbinding te houden met de markt en inspiratie op te doen voor de zomer, hebben wij recentelijk een onderzoek uitgevoerd onder onze eigen klanten en netwerkrelaties. Graag delen wij alvast een paar interessante highlights.
Uit het onderzoek blijkt dat de organisaties waarmee Waardevol Ondernemen samenwerkt ‘het bewust worden van zaken die gewaardeerd worden door klanten en relaties’ het meest waardevol vinden (68%). Daarbij geven klanten aan dat dit heeft geleid tot ‘meer loyaliteit bij bestaande relaties’ (34%) en ‘meer nieuwe klanten door aanbevelingen’ (20%).
Bij het verwerven van nieuwe klanten nemen aanbevelingen een heel belangrijke plek in. Zo denkt 42% van de ondervraagde bedrijven dat meer dan de helft van hun klanten via een aanbeveling bij hun bedrijf terecht komt. Toch weet slechts 16% van de bedrijven met zekerheid wat klanten over hun bedrijf vertellen. De rest heeft vaak wel een idee wat er gezegd wordt, maar vraagt er niet expliciet naar en doet ook geen onderzoek.
Word ook bewust-bekwaam
Klanten die jouw bedrijf aanbevelen, de promoters, vertellen graag waarom ze dat doen. Het geeft jou inzicht in zaken die goed gaan en gewaardeerd worden. Laat deze kans dus niet voorbij gaan en leer van je promoters wat volgens hen de kernkwaliteiten van jouw onderneming zijn, zodat jij weet waar je succesvol op voort kunt bouwen.
Wil je na de vakantie ook starten met je promoters kom dan op 21 september of 27 oktober naar de training MKB Groeiversneller. Vanaf 8 augustus staan wij weer voor je klaar. Wij wensen je veel inspiratie en energie toe deze zomer!
Fijne vakantie!
Reacties
inculse schreef op 22-09-2024: 5 l min and renal plasma clearance was 0 <a href=https://enhanceyourlife.mom/>priligy</a> Induction of active ErbB2 results in upregulation of nestin expression in tSCs |
info@waardevol-ondernemen.nl
T: 0852103909
Postbus 71
5740 AB Beek en Donk