Hoe trek jij de juiste doelgroep aan?
Ondernemers besteden vaak veel tijd aan het vinden van hun doelgroep. Wie zijn mijn potentiële klanten en wat willen zij nou precies? Hoe kan ik daar het beste op inspelen? Ze gaan dus op zoek naar klanten aan wie ze mogelijke producten of diensten kunnen verkopen. Daarbij laten ondernemers zich vaak leiden door allerlei signalen van buitenaf. Ze werken dus als het ware van buiten naar binnen, vanuit de markt naar zichzelf en hun bedrijf toe.
Door alle aandacht op de markt te richten, laten we ons wel eens van ons pad af brengen. We vergeten onszelf dan af te vragen wat we zelf willen. Waar liggen mijn unieke kwaliteiten en passies? Waar word ik blij van en welke waarde wil ik als ondernemer graag toevoegen aan de markt? Voor het bereiken van jouw doelgroep is een antwoord op deze vragen van essentieel belang!
Authenticiteit wordt gewaardeerd
Ondernemen vanuit jouw eigen persoonlijkheid en kwaliteiten, vanuit authenticiteit, is de basis van waardevol ondernemen. De ondernemer die volledig in zijn kracht staat en blij is met wat hij doet, straalt vertrouwen uit naar de ander en trekt als vanzelf klanten aan die bij hem of haar passen. Klanten waarderen authenticiteit. Ze voelen het verschil tussen een ondernemer die vanuit zijn talenten en passie werkt en de ondernemer die zichzelf uit het oog verliest en teveel laat leiden door de buitenwereld.
Richting krijgen vanuit jezelf
Maak dus tijd vrij voor jezelf om te onderzoeken wat jou daadwerkelijk bezighoudt. Wat geeft jou energie en op welke vlakken liggen jouw talenten? Welke succeservaringen uit het verleden geven jou inzicht in je interesses en kwaliteiten? Welke onderdelen van je bedrijf wil je graag groter maken? Door op zoek te gaan naar de antwoorden op deze vragen, geef je op een waardevolle manier richting aan je bedrijf!
Als we datgene doen waar we blij van worden en waar we goed in zijn, stralen we niet alleen vertrouwen uit naar anderen, maar ook enthousiasme. Enthousiasme werkt aanstekelijk voor anderen en maakt dat mensen graag met je willen werken of van je willen leren. Gewoon, omdat het goed voelt.
Jouw doelgroep komt naar je toe
Authenticiteit is de basis van waardevol ondernemen. Je werkt daarbij van binnen naar buiten. Vanuit eigen kracht en authenticiteit zet je jouw boodschap in de markt. Jij maakt duidelijk waar jij voor staat, wat jouw kwaliteiten zijn en welke waarde jij met jouw producten of diensten toevoegt. Hierdoor zullen sommige mensen zich onmiddelijk aangesproken en aangetrokken voelen tot jouw propositie. Dit zijn enthousiaste klanten die jouw bedrijf, dienst of product een warm hart toedragen. Dit is jouw doelgroep!
De start van moeiteloze groei en succes
Als je jouw doelgroep op deze manier weet te bereiken, heb je het recept in handen voor moeiteloze groei en succes! Klanten die zich onmiddelijk aangesproken voelen door jouw kernboodschap passen namelijk goed bij jouw organisatie. Een deel van die klanten is zo enthousiast dat ze je gaan aanbevelen bij anderen. Wij noemen dit promoters. Zij zorgen er voor dat jij nieuwe klanten krijgt, zonder dat jij daar zelf iets voor hoeft te doen!
MKB Groeiversneller, ook voor ZZP-ers!
Wij van Waardevol Ondernemen leren je hoe je vanuit eigen kwaliteiten jouw doelgroep kunt bereiken en kunt blijven boeien. Hoe je jouw enthousiaste klanten kunt vinden, maar ook hoe je hen kunt helpen om hun enthousiasme over jou met anderen te delen. In onze intensieve 1-daagse training De MKB Groeiversneller vertellen we je daar alles over. Daarnaast behandelen we de meest effectieve strategieën, systemen en tools om succesvol te ondernemen.
Klik hier voor meer info over de training MKB Groeiversneller. We zien je graag op de training zodat we samen een flinke boost kunnen geven aan het realiseren van jouw groei ambities!
Reacties
info@waardevol-ondernemen.nl
T: 0852103909
Postbus 71
5740 AB Beek en Donk