Home › Blog

Aandacht voor jouw promotors!

Klantgerichtheid en enthousiasme komen samen wanneer je aandacht hebt voor de promotors van jouw organisatie. Zij vertellen het verhaal van de momenten waarop jouw bedrijf op haar best is geweest. Als je authentiek verbinding maakt helpen zij jouw verhaal te verspreiden.

Kortom wanneer je de juiste aandacht geeft aan jouw promotors maak je direct gebruik van jouw meest krachtige marketing middel, namelijk mond-tot-mond reclame.

Hieronder 8 tips om de kracht van aanbevelingen beter te benutten. Deze zijn eenvoudig te implementeren en dragen direct bij aan de juiste focus en beter resultaat.

1.  Vraag relaties hoe waarschijnlijk het is dat zij jou zouden aanbevelen
Doe dit op een schaal van 1 t/m 10 en betrek zowel klanten, leveranciers als netwerkrelaties. Relaties die een 9 of 10 scoren zijn enthousiast, zij dragen jouw bedrijf een warm hart toe. Dit zijn jouw promoters!

2.  Vraag of deze promotors jouw organisatie ook daadwerkelijk hebben aanbevolen.
Binnen de groep promotors zal een deel daadwerkelijk haar enthousiasme delen. De groep die dit doet levert daadwerkelijk een bijdrage aan de mond-tot-mond reclame van jouw bedrijf. Dit zijn jouw gratis marketeers!

3.  Welke woorden gebruiken deze promotors als ze jouw organisatie aanbevelen?
Dit is waardevolle input waarop je de communicatie vanuit jouw bedrijf af kunt stemmen. Promoters gebruiken namelijk vaak verrassende argumenten om jouw bedrijf, diensten of producten te beschrijven en aan te bevelen.  

4.  Vraag altijd waar nieuwe klanten vandaan komen.
Was dit via een aanbeveling? Of zijn ze jouw bedrijf op een andere manier op het spoor gekomen?

5.  Beloon klanten onverwachts voor het geven van aanbevelingen.
Dit kan door een simpelweg 'dank je wel' te zeggen of een klein origineel cadeautje. Kortom, erken het enthousiasme!

6. Geef aan nieuwe relaties aan dat veel van jouw business via aanbevelingen komt.
Door ze daaraan te blijven herinneren train je ze in het geven van aanbevelingen. Relaties gaan zo vaker aan je denken!

7. Zorg dat je een scherp beeld hebt bij jouw doelgroep en maak dit zo concreet mogelijk.
Welke klanten wil jij met jouw aanbod bereiken? Vraag aan jouw promoters of netwerk of zij jou bij deze doelgroepen kunnen introduceren.

8. Ontwerp een strategie waarin er aandacht is voor de promoters van jouw organisatie.
Kijk hoe je het enthousiasme kunt vergroten, hoe je promotors kunt helpen om te delen en hoe je hen kunt assisteren om meer invloed te hebben in hun netwerken met jouw product. Veranker deze aanpak in vaste processen. 

We hebben diverse praktische tools en hulpmiddelen ontwikkeld waar wij ondernemers en organisaties mee ondersteunen, zoals onze Promotor Activatie Programma’s. Maar ook de training MKB Groeiversneller, waarin je in 1 dag een aantal krachtige systemen leert om moeiteloos te groeien.

Wij blijven graag leren daarom horen wij graag hoe jij momenteel aandacht geeft aan jouw loyale klanten en andere promotors.

Laat het ons weten in het commentaarveld onderaan deze pagina.



 

Reacties

Gratis E-Book

Aanbevelingsgedrag stimuleren? Download gratis ons inspiratie E-Book over Promoter Activatie

Waardevol Ondernemen B.V.
info@waardevol-ondernemen.nl
T: 0852103909
Postadres
Postbus 71
5740 AB Beek en Donk
KvK: 62779583
BTW: 1172.06.003.B.01
Algemene Voorwaarden